Кілька великих технологічних компаній, включаючи Meta, Spotify, Match Group та інші, оголосили про створення лобістської коаліції в США для протистояння впливу Apple і Google на мобільний ринок. Ініціатива, яку назвали Coalition for a Competitive Mobile Experience, виникла через тиск законодавців щодо необхідності верифікації віку користувачів мобільних додатків, особливо дітей.
Коаліція планує боротися з домінуванням платформ iOS і Android, які, на їхню думку, ущемляють сторонні додатки, сервіси й апаратне забезпечення. Учасники коаліції намірені лобіювати зміни на рівні штатів і федерального уряду США, а також підтримувати Міністерство юстиції у справах проти Apple та Google з питань антимонополії.
Представники різних компаній, таких як Garmin, вказують на необхідність дозволу на співпрацю з платформами Apple та Google. Деякі розробники, наприклад Meta та Snap Inc., вважають, що відповідальність за перевірку віку користувачів повинні нести самі платформи, а не розробники додатків, як пропонують Apple і Google.
Це питання стало особливо актуальним після того, як штат Юта прийняв закон, який зобов’язує магазини додатків перевіряти вік користувачів та отримувати згоду батьків перед завантаженням додатків дітьми. Подібні ініціативи розглядаються в Конгресі.
Поки Apple та Alphabet не висловилися щодо створення цієї коаліції, але експерти очікують, що нова лобістська група може значно вплинути на розробку політики з цифрових прав, захисту дітей та конкурентної ситуації у мобільній індустрії.
